مجله خبری برنامه‌نویسی پایتون

مرکز آموزش و رقابت برنامه نویسی پایتون

مجله خبری برنامه‌نویسی پایتون

مرکز آموزش و رقابت برنامه نویسی پایتون

مجله خبری برنامه‌نویسی پایتون

زبان پایتون (Python) در سال ۱۹۹۱ توسط یک برنامه‌نویس هلندی به نام گیدو ون روسوم (Guido van Rossum) ابداع شد و از آن زمان تا کنون رشد قابل ملاحظه‌ای را شاهد بوده است.

اگر چه وی در آن زمان گفته بود: «من به هیچ وجه قصد ندارم زبانی بسازم که به طور گسترده مورد استفاده قرار بگیرد» ولی اکنون و با گذشت نزدیک به سه دهه از آن تاریخ، پایتون تقریباً تمام رقبای خود را کنار زده و به اندازه‌ای محبوبیت یافته که حتی افراد مبتدی نیز کدنویسی را با آن شروع می‌کنند.

در یک سال گذشته، «Python» یکی از کلماتی بود که شهروندان آمریکایی بسیار زیاد در گوگل جستجو کرده‌اند، حتی بیشتر از نام ستاره‌های تلویزیونی.

مهندس یادگیری ماشینی، پررونق‌ترین شغل در جهان

جمعه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۱۸ ق.ظ

 شبکه اجتماعی لینکدین اطلاعاتی را در مورد مشاغلی که طی چند سال اخیر بیش‌ترین رشد را تجربه کرده‌اند منتشر کرد و بر اساس آن مشخص شد مهارت‌های مرتبط با حوزه فناوری و داده از جمله بخش‌هایی بودند که میزان اشتغال‌زایی در آن‌ها سریع‌ترین رشد را داشته است و به خصوص آن دسته از افرادی که در عرصه مرتبط با داده‌ها فعالیت می‌کنند بیش‌تر از بقیه این رشد را پیش روی خود دیده‌اند.

در رتبه نخست لیست مشاغل با بیش‌ترین رشد، مهندسان حوزه یادگیری ماشینی قرار دارند که گفته می‌شود این عنوان شغلی بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ میلادی رشد ۱۰ برابری را تجربه کرده است. پس از آن متخصصان حوزه داده پررونق ترین بازار کاری را پیش روی خود دیدند که در این بازه‌ی زمانی این حوزه رشد ۷ برابری داشت. همچنین گفته شد کارشناسان توسعه‌دهنده‌ی کلان داده و مهندسان پشتیبانی هم  رشد ۶ برابری داشتند.
به گزارش وب‌سایت Zdnet؛ در گزارش نهایی لینکدین آمده است: «مجموعه جامعی از مهارت‌هایی که رشته‌های مختلف را پوشش می‌دهند در سال های اخیر بیشترین تقاضا را داشته‌اند. بیشتر این فرصت‌های شغلی در لیست جاری رشته‌های مختلفی را شامل می‌شدند که قابلیت استفاده از آن‌ها در صنایع مختلف وجود داشت.»

۱۰ عنوان شغلی برتر با پررونق‌ترین بازارکاری در پنج سال گذشته بر اساس گزارش لینکدین عبارتند از:

  • مهندس یادگیری ماشینی (رشد ۹.۸ برابری تعداد کارفرمایان نسبت به سال ۲۰۱۲)
  • کارشناس داده (رشد ۶.۵ برابری نسبت به سال ۲۰۱۲)
  • توسعه دهنده سیستم‌های فروش (رشد ۵.۷ برابری نسبت به سال ۲۰۱۲)
  • مدیر ارتباط با مشتری (رشد ۵.۶ برابری نسبت به سال ۲۰۱۲)
  • توسعه‌دهنده کلان داده (رشد ۵.۵ برابری نسبت به سال ۲۰۱۲)
  • مهندس پشتیبان (رشد ۵.۵ برابری نسبت به سال ۲۰۱۲)
  • توسعه‌دهنده نرم‌افزارهای کاربردی (رشد ۵.۱ برابری نسبت به سال ۲۰۱۲)
  • مدیر علوم داده (رشد ۴.۹ برابری نسبت به سال ۲۰۱۲)
  • شرکای تجاری برندها (رشد ۴.۵ برابری نسبت به سال ۲۰۱۲)
  •  توسعه‌دهنده سیستم‌های پشتیبانی (رشد ۴.۵ برابری نسبت به سال ۲۰۱۲)

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی