مجله خبری برنامه‌نویسی پایتون

مرکز آموزش و رقابت برنامه نویسی پایتون

مجله خبری برنامه‌نویسی پایتون

مرکز آموزش و رقابت برنامه نویسی پایتون

مجله خبری برنامه‌نویسی پایتون

زبان پایتون (Python) در سال ۱۹۹۱ توسط یک برنامه‌نویس هلندی به نام گیدو ون روسوم (Guido van Rossum) ابداع شد و از آن زمان تا کنون رشد قابل ملاحظه‌ای را شاهد بوده است.

اگر چه وی در آن زمان گفته بود: «من به هیچ وجه قصد ندارم زبانی بسازم که به طور گسترده مورد استفاده قرار بگیرد» ولی اکنون و با گذشت نزدیک به سه دهه از آن تاریخ، پایتون تقریباً تمام رقبای خود را کنار زده و به اندازه‌ای محبوبیت یافته که حتی افراد مبتدی نیز کدنویسی را با آن شروع می‌کنند.

در یک سال گذشته، «Python» یکی از کلماتی بود که شهروندان آمریکایی بسیار زیاد در گوگل جستجو کرده‌اند، حتی بیشتر از نام ستاره‌های تلویزیونی.

کتابچه پایتون : آشنایی با کتابخانه opencv

سه شنبه, ۱۰ دی ۱۳۹۸، ۰۲:۵۸ ب.ظ

کتابخانه OpenCV که مخفف Open Source Computer Vision Library یا کتابخانه منبع باز بینایی کامپیوتر است، یکی از پراستفاده‌ترین کتابخانه‌های برنامه‌نویسی برای کاربردهای «بینایی کامپیوتر» (Computer Vision) محسوب می‌شود. کتابخانه OpenCV-Python، واسط برنامه‌نویسی کاربردی (API) برای کتابخانه OpenCV در زبان پایتون محسوب می‌شود.

این کتابخانه نه تنها از سرعت بسیار بالایی برخوردار است (زیرا کدهای پیاده‌سازی آن توسط زبان C و C++‎ نوشته شده است)، بلکه کد نویسی برنامه‌های کاربردی مرتبط با پردازش تصویر با پایتون و به‌کاراندازی (Deploy) آن‌ها را تسهیل می‌بخشد. چنین ویژگی‌هایی، کتابخانه OpenCV-Python را به بهترین انتخاب جهت پردازش تصویر با پایتون و پیاده‌سازی برنامه‌های بینایی کامپیوتر در این زبان بدل کرده است (به ویژه اگر برنامه‌های بینایی کامپیوتر توسعه داده شده، به انجام محاسبات ریاضی پیچیده و سنگین نیاز داشته باشند) . در ادامه، برخی از فرایندهای پردازش تصویر با پایتون که توسط کتابخانه OpenCV-Python قابل انجام است، نمایش داده خواهد شد.

«ترکیب تصاویر» (Image Blending): با استفاده از قابلیتی به نام «هرم تصاویر» (Image Pyramid) در OpenCV-Python، می‌توان تصاویر متناظر با یک سیب و یک پرتقال را با یکدیگر ترکیب و یک تصویر جدید درست کرد.

 

منبع : فرادرس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی