مجله خبری برنامه‌نویسی پایتون

مرکز آموزش و رقابت برنامه نویسی پایتون

مجله خبری برنامه‌نویسی پایتون

مرکز آموزش و رقابت برنامه نویسی پایتون

مجله خبری برنامه‌نویسی پایتون

زبان پایتون (Python) در سال ۱۹۹۱ توسط یک برنامه‌نویس هلندی به نام گیدو ون روسوم (Guido van Rossum) ابداع شد و از آن زمان تا کنون رشد قابل ملاحظه‌ای را شاهد بوده است.

اگر چه وی در آن زمان گفته بود: «من به هیچ وجه قصد ندارم زبانی بسازم که به طور گسترده مورد استفاده قرار بگیرد» ولی اکنون و با گذشت نزدیک به سه دهه از آن تاریخ، پایتون تقریباً تمام رقبای خود را کنار زده و به اندازه‌ای محبوبیت یافته که حتی افراد مبتدی نیز کدنویسی را با آن شروع می‌کنند.

در یک سال گذشته، «Python» یکی از کلماتی بود که شهروندان آمریکایی بسیار زیاد در گوگل جستجو کرده‌اند، حتی بیشتر از نام ستاره‌های تلویزیونی.

علوم داده و کاربردهای آن

پنجشنبه, ۱۷ آبان ۱۳۹۷، ۱۰:۲۲ ق.ظ

مترجم : آزاده رضازاده همدانی


مقدمه :

به فرایند استخراج دانش  و دریافت درک, از بین حجم عظیم و متنوعی از داده­ها با سازماندهی , پردازش وتحلیل داده­ها , علوم داده می­گویند. علوم داده شامل تخصص­های متنوعی از جمله مدل­سازی ریاضی و آماری, استخراج داده­ها از منبع و همچنین بهره­گیری از تکنیک­های نمایش و بصری سازی داده­ها و همچنین شامل روش­های مدیریت داده­های حجیم به منظور استخراج داده­ها ی ساخت­یافته و ساخت نیافته می­باشد. در ادامه چند نمونه از کاربردهای علوم داده را خواهیم دید:

سیستم­های پیشنهاددهنده :

از آنجایی که خرید و فروش اینترنتی امروزه بسیار رایج و همه­گیر شده است, سیستم­های تجارت الکترونیک قادر به دریافت سلایق و اولویت­های خرید کاربران و همچنین ارایه محصولات متنوع در بازار می­باشند.این امر منجر به ساخت سیستم­های پیشننهاددهنده ای می­شودکه قادر به ایجاد مدل­ها یپیش بینی نیاز خریداران و نمایش محصولاتی است که خریدار با احتمال بیشتری آنها را خریداری می نماید.

مدیریت ریسک مالی:

تحلیل بهتر ریسک مالی شامل وام­ها و اعتبارات توسط بررسی عادات پرداخی مشتریان در گدشته, پیش فرض های گدشته, تعهدات مالی و بسیاری از شاخص های اقتصادی اجتماعی انجام می­شود. داده­ها از منابع متنوع و به فرمت­های متفاوت گرداوری می­شوند. سازماندهی این اطلاعات در کنار هم و بدست آوردن درک و بینشی درست از مشخصات مشتری­ها تنها به کمک علوم داده قابل انجام است. هدف از مدیریت ریسک مالی, به حداقل رساندن ضرر وارده ناشی از بدهی های بد به سازمان می­باشد.

بهبود خدمات بهداشت و درمان

صنعت بهداشت و درمان با طبف وسیعی از داده­ها که میتوانند به صورت داده­های تخصصی , داده­های مالی, اطلاعات بیمار, اطلاعات دارو و قواعد و مقررات سروکار دارد. تمامی این داده­ها میتوانند به صورتی هماهنگ برای تولید یک دیدگاه که بتواند هم در هزینه های خدمات دهنده و هم خدمات گیرنده صرقه­جویی نماید, تحلیل شوند.

بینایی ماشین

شناسایی یک تصویر توسط کامپیوتر مسلزم پردازش مجموعه عظیمی از تصاویر نمونه­های متعدد از یک کلاس و رده یکسان است. به عنوان مثال می­توان تشخیص چهره را نام برد. این مجموعه داده­ها ابتدا مدلسازی شده سپس توسط الگوریتم­هایی نمونه جدید براساس مدل طبقه بندی میشود.پردازش این حجم عظیم از داده­ها و ایجاد مدل نیازمند ابزار­هایی است که در علوم داده استفاده شده اند.

مدیریت بهینه انرژی

همانگونه که میزان تقاضا برای مصرف انرژی رو به افزایش است, شرکنت­های تولید کننده انرژی بیشتر نیاز خود را به روش­های مدیریت تولید و توزیع بهینه انرژی احساس می­کنند. بدین منظور از روش­های بهینه­سازی تولید, ذخیره و توزع انرژی در کنار مطالعه الگوهای مصرف مشترین بهره می­گیرند. برقراری ارتباط بین داده­های حاصل از این منابع و دریافت درک درستی از آنها شاید کاری بسیار دشوار باشد که البته به کمک ابزار­های علوم داده قابل انجام است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی